Subject: Re: Aespa, Roheluse tee 2 ristumiskoha projekt kooskõlastamiseks
From: Artur Mitšulis <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "'Marje-Ly Rebas'" <[email-masked]>, "'Merike Joonsaar'" <[email-masked]>
Date: Mon, 11 Aug 2025 08:20:01 +0300

Tere

Saadan kooskõlastamiseks parandatud/uuendatud Aespa Roheluse tee 2 
ristumiskoha projekti.

Parandatud projekt on lisatud kirjale.

Vastused märkustele on toodud sinisega allpool.

1.	VASTUSED Merike Joonsaar märkustele.

1.	Toru positsioon ja kraaviprofiil

Juurdepääsutee alla projekteeritud toru asub eelnevalt olemasoleva 
(likvideeritava) toru suhtes sügavamal (toru väljavool on 45,80, kraavi põhi 
49,19). Samas ei ole kraavi profiil korralikult välja joonistatud. Vajadusel 
tuleb kraavi profiil piisava ulatusega ette näha, et tagada toru korrektne 
toimimine. Võib-olla tuleb toru kõrgust veidi tõsta — see nõuab analüüsi. 
Jälgida tuleb, et kraavikalded oleksid projekteeritud nõuetekohase kaldega 
ning tagatud oleks kallete stabiilsus. Lisada torule ka pikikalle.

Lugesin märkust mitu korda, kuid ei suutnud selget mõtet välja lugeda. Mul 
on olemas täielik info kraavi ja selle profiili kohta, samuti kõrgusmärked 
ja toru andmed. Kraavi kindustuse tüüp on täpsustatud seletuskirjas. Lisaks 
olen lisanud torule kaldet (0,005). Toru on veidi langetatud — nüüd mahub 
selle kohale kogu teekonstruktsioon

1.2 Nähtavuskolmnurk kergliiklustee ja juurdepääsutee lõikumisel

Kergliiklustee ja juurdepääsutee lõikumisel oleva nähtavuskolmnurga suurus 
vajab korrigeerimist. Palun lähtuda vastavast normijoonisest või näidisest 
(näiteks „normides toodud eeskujudest“).

Nähtavuskolmnurk kergliiklustee ja kinnistule juurdepääsutee lõikumisel on 
näidatud vastavalt joonisele 30 (Nähtavuskolmnurk kergliiklustee ja 
kinnistule juurdepääsutee lõikumisel. „Tee projekteerimise normid“, lisa 2).

1.3 Nähtavuskolmnurk juurdepääsutee ja riigitee lõikumisel

Seletuskirjas viidatakse nähtavusnõuetele, kuid joonisel ei ole arvestatud 
peatamiskohustusega ristmiku jaoks nõutava nähtavuskolmnurgaga. Kujutatud on 
„tee andmise kohustusega“ ristmik (LN2 = 15 m), kuid see ei sobi olukorda, 
kus puuduvad märgid või parkivad sõidukid. Palun korrigeerida 
nähtavuskolmnurk nii, et see vastaks peatamiskohustusega ristmiku nõuetele — 
sel juhul on LN2 palju väiksem.

Nähtavuskolmnurk on parandatud, LN=5 m.

1.4 Terminoloogia täpsustus

Nähtavusala määramisel on kasutatud terminit „Tee ehitamise kvaliteedi 
nõuded“ (või sarnast), kuid siinkohal oleks õigem viidata „Tee 
projekteerimise normidele“. Palun parandada seletuskirjas.

Parandatud.

2.	VASTUSED Marje-Ly Rebas märkusele.

1.	Märkustega 1, 3 ja 4 on ristumiskoha projektis arvestatud. Nende 
märkustega tuleb arvestada ka kaupluse ehitusloa aluseks olevates 
projektides.
2.	Krundi aadress on Roheluse tee 2, mitte Põhjakodu.

	 Kontrollisin, parandasin.

3.	Märkus 2 – projektist ei selgu, kas kraavi nõlvad on nõuetekohase 
kaldega, nõlvade püsivus tagatud.

	Seletuskirjas on järgmine teave — kraavi nõlvasid tugevdatakse geovõrguga 
täidetud killustikuga seal, kus nõlva kalle on 1 : 1.

	2.4 Lisaks on ristumiskoha aluse truubi kõrgus (asub katendikihi  sees, 
killustikalus truubi peal õhem ) ebasobiv. Truubi kõrgus ei võimalda 
teekatte nõuetekohast tihendamist, millega kaasnevad erinevad vajumised ning 
külmakerked (truubi peal ja kõrval), katte deformatsioonid jms.  Lahendus 
vajab analüüsimist ja korrigeerimist. Samuti palume teeprojekti koostamisel 
arvestada 11.06.2025 Merike Joonsaar poolt teeprojekti kohta edastatud 
tähelepanekutega, sh nähtavuse teemad (vt e-kiri manuses).

	Langetasin truubi 5 cm võrra, nüüd on truubi kohal killustikalus 30 cm. 
Truubi pole praegu võimalik veelgi madalamale viia, sest sel juhul muutuks 
kõnnitee ja maantee vaheline kraav liiga sügavaks ja laiaks.

	Lugupidamisega
Artur Mitšulis
Juhataja
Moodul Projekt OÜ
+372 555 66 735

 <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient> 
Virus-free.www.avg.com 
<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>